© Centrul de Studii Europene Facultatea de Drept- Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași
DOCUMENTE SOLICITATE LA ÎNSCRIERE
Conform metodologiei de înscriere, candidații trebuie să depună (online sau la sediul CSE) următoarele documente:
(1) Înscrierea se face numai prin completarea integrală a fișei de înscriere în format on-line .  (2) Dosarul de concurs se va încărca pe platformă (copii scanate sau fotografii lizibile) sau depune fizic (originale, acolo unde este precizat expres, ori copii simple) și va cuprinde următoarele documente, după caz: a) Diploma de Bacalaureat obținută în România, în original (se acceptă diploma de Bacalaureat în copie dacă s-a efectuat o înscriere prealabilă la o altă facultate, caz în care se va adăuga la dosar o adeverință din partea facultății la care s-a efectuat prima înscriere);  sau Diploma de Bacalaureat sau un document echivalent și atestatul de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României; sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED; în cazul înscrierii la studii de masterat: b) Diploma de Licenţă obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă, în original (se acceptă Diploma de Licență în copie dacă s-a efectuat o înscriere prealabilă la o altă facultate, caz în care se va adăuga la dosar o adeverință din partea facultății la care s-a efectuat prima înscriere); sau Diploma de Licență și Atestat/Adeverință de echivalare emisă de CNRED pentru studiile efectuate în afara României; sau Adeverință de Licență în situația în care nu s-a eliberat încă Diploma de Licență însoțită de Suplimentul la Diplomă/Foaia matricolă (în cazul în care Adeverința de absolvire încă nu a fost eliberată avem rugămintea de a ne contacta telefonic sau prin email). c) cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați din țările membre UE, SEE și Elveția)/Permisul de ședere pe termen lung în copie (se prezintă originalul în vederea certificării);  d) certificatul de naștere – copie (se prezintă originalul în vederea certificării); e) certificatul de căsătorie/documentul care atestă schimbarea numelui – copie (se prezintă originalul în vederea certificării); f) adeverință medicală tip - original, eliberată de medicul de familie în ultimele 6 luni, atestând: este/nu este în evidență cu boli cronice și care sunt acestea, dacă este cazul; g) în cazul candidaților care au deja calitatea de studenți/absolvenți/exmatriculați: adeverință emisă de universitatea inițială din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă - original; h) 2 fotografii color tip legitimație (format 2x2,5 cm) – doar la dosarele depuse în format fizic sau la confirmare; i) acordul de prelucrare a informațiilor având caracter personal (Anexa IV) – se completează pe platformă; j) dovada achitării taxei de admitere sau dovada scutirii de plată a acesteia;  k) scrisoare de intentie și curriculum vitae (cv) - vezi detalii aici l). dosar plic (la inscrierea fizica sau la confirmare). (3) Înscrierea în format fizic se face de către candidat personal sau de către o altă persoană, în numele candidatului, pe bază de procură notarială. Înscrierea în format fizic se face în spațiile desemnate pentru acest scop de către fiecare facultate. (4) Dosarul de concurs va cuprinde, în ipoteze speciale, și alte documente, astfel: a) Candidatul care se înscrie concomitent la două sau mai multe programe va depune dosarul fizic, cu actele în original, la prima opțiune determinată cronologic. Înscrierea pentru celelalte programe se face pe baza documentelor depuse în copie simplă și a adeverinței de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate. b) Candidații romi care se înscriu pe locurile special alocate acestei etnii vor depune o recomandare scrisă, emisă de o organizație legal constituită a romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, care să ateste faptul că respectivul candidat face parte din etnia romă. c) Candidații proveniți din sistemul de asistență socială vor depune la înscriere, adeverință eliberată de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecție a Copilului sau alte instituții abilitate, care atestă faptul că provin din sistemul de protecție socială.  d) Candidații cu dizabilități vor depune, la înscriere, formularul A5 eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e), sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz. e) Candidații cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparținând Spațiului Economic European, ai Confederației Elvețiene precum și cetăţenii britanici şi membrii familiilor acestora, ca beneficiari ai Acordului privind retragerea Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord din Uniunea Europeană şi din Comunitatea Europeană a Energiei Atomice 2019/C 384 I/01, vor prezenta, la înscriere, documentele enumerate mai sus și traducerea legalizată a acestora în limba română. (5) Dosarul cu actele depuse rămâne pe toată perioada concursului de admitere la comisie.  (6) Dosarele de concurs, cataloagele și borderourile de notare sau corectură și alte documente ale comisiilor de admitere se vor păstra în condiții de securitate, fiind permis accesul la acestea doar personalului autorizat de președintele comisiei de admitere.  (7) Candidații care optează pentru înscrierea on-line vor folosi platforma de înscriere pentru a transmite documentele solicitate. Candidatul, prin încărcarea documentelor pe platformă, își asumă responsabilitatea cu privire la autenticitatea și corespondența dintre documentele digitale/scanate și cele originale. Documentele originale ori copiile fizice ale acestora, după caz, vor fi depuse în momentul confirmării locului, în cazul în care candidatul va fi declarat admis.  (8) Candidatului i se va comunica o dovadă a parcurgerii procedurii de înscriere, constând în adeverința generată automat de platforma de admitere ori eliberată fizic de comisia de admitere.  (9) Uzul de fals privind orice document din dosar, indiferent dacă este depus fizic sau electronic, duce automat la excluderea candidatului din admitere. Candidații vor fi eliminați din concursul de admitere organizat la facultatea la care s-au înscris în sesiunile 2025 și li se va interzice înscrierea la altă facultate din Universitate. Toate cazurile de acest fel vor fi aduse la cunoștința Comisiei centrale de admitere, care va sesiza autoritățile competente.  (10) După încheierea perioadei de înscriere, opțiunile, ordinea acestora, precum și alte informații din fișa de înscriere nu pot fi modificate. (11) În cazul candidaților înscriși fizic, dosarul de concurs se restituie candidatului, personal sau prin reprezentant cu procură notarială, la cerere, în cel mult 2 zile lucrătoare, necondiționat și gratuit, pe baza actului de identitate. Retragerea dosarului anterior afișării rezultatelor implică excluderea candidatului din concurs, cu statutul „retras”.  (12) Toți candidații vor primi asistență în completarea dosarului de concurs, direct, la sediul comisiei de admitere, ori on-line, prin e-mail la adresa admitere@uaic.ro sau prin intermediul platformei de înscriere. CONFIRMARE LOC  - consultati informatiile de aici Taxa de înscriere nu se restituie, cu excepția cazului în care specializarea la care au fost admiși nu se organizează.