© Centrul de Studii Europene
Facultatea de Drept- Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași
DOCUMENTE SOLICITATE LA ÎNSCRIERE */**/***
Conform metodologiei de înscriere, candidații trebuie să depună (online sau la sediul CSE)
următoarele documente:
1.
Diploma de Bacalaureat obţinută în România, în original, sau ATESTAT de echivalare
emis de C.N.R.E.D.
2.
Diploma de Licenţă obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă,
în original, sau ATESTAT de echivalare emis de C.N.R.E.D pentru studiile efectuate în
afara României (dosarul de echivalare se poate depune si la inscriere, vezi informatii
aici) sau adeverință de Licență în situația în care nu s-a eliberat încă Diploma de
Licență și Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă
3.
original* şi copie după cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/
paşaport (candidaţi din ţările membre UE, SEE şi Elveţia);
4.
original* şi copie după certificat de naştere;
5.
original* şi copie după certificatul de căsătorie, sau documentul care atestă
schimbarea numelui (dacă este cazul);
6.
adeverinţă medicală tip, eliberată în ultimele 6 luni, care să menţioneze starea de
sănătate a candidatului (este/nu este în evidenţă cu boli cronice, şi care sunt
acestea, dacă este cazul);
7.
în cazul studenţilor/absolvenţilor/exmatriculaţilor: adeverinţă din care să rezulte
numărul de semestre urmate la buget/taxă și, numărul de semestre în care a
beneficiat de bursă, dacă este cazul;
8.
2 fotografii 2/2.5 cm;
9.
dosar plic.
10.
scrisoare de intentie
11.
curriculum vitae (cv)
12.
(*) se restituie condidatului după certificarea cu documentul în copie de către membrii
comisiei
(**) pentru programul de master in limba engleza se solicita un certificat de competenta
lingvistica sau absolvirea unui program de studii in limba engleza.
Candidaţii care nu posedă un asemenea certificat vor obtine gratuit certificarea
competențelor în baza interviului, la înscriere.
(***) pentru candidatii cu studii efectuate in strainatate se va depune si un dosar de
echivalare a studiilor.
Întrucât candidaţii au dreptul de a se înscrie concomitent la două sau mai multe
domenii/facultăţi/instituţii, în vederea admiterii în învăţământul superior,
dosarul cu actele originale se depune la prima opţiune. Înscrierea pentru
celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menţionate, prezentate
în copie, la care se adaugă o adeverinţă de confirmare că actele în original s-au
depus la altă facultate/instituţie.
Candidaţii din etnia romilor vor trebui să prezinte, la înscriere, şi o recomandare
scrisă emisă de una din organizaţiile legal constituite ale romilor, indiferent de
domeniul acesteia de activitate, care să ateste că respectivul candidat face parte
din etnia romă şi nu apartenența la organizaţia în cauză.
Candidaţii absolvenţi de studii universitare de licenţă de la Universităţile particulare
vor prezenta, la înscriere, o dovadă a acreditării specializării absolvite (copie
după un act legislativ).
Candidaţii care au promovat examenul de licenţă în sesiunea iunie-iulie pot
prezenta la înscriere, în locul Diplomei de licenţă, Adeverinţa eliberată de
facultate.
Candidaţii cetăţeni ai statelor membre ale Uniunii Europene, ai statelor aparţinând
Spaţiului Economic European şi ai Confederaţiei Elveţiene vor prezenta la
înscriere documentele enumerate mai sus şi traducerea legalizată a acestora în
limba română.
Un candidat declarat admis poate beneficia de finanţare de la buget o singură dată
pentru ciclul de studii universitare de master. Candidaţii care au fost
exmatriculaţi de la studii universitare de master au dreptul să se înscrie la un nou
concurs de admitere numai pe locurile cu taxă (pe întreaga perioadă a
şcolarizării), indiferent de forma de învăţământ. Ei au obligaţia ca, la înscriere,
să declare în scris, sub semnătură, dacă au urmat o altă specializare. Declaraţiile
false atrag eliminarea din concursul de admitere şi aplicarea dispoziţiilor
prevăzute în Codul Penal.
CONFIRMARE LOC - consultati informatiile de aici
Sunt scutiţi de plata taxei de înscriere, candidaţii (în vârstă de până la 25 ani şi aflaţi
în întreţinerea părinţilor) care sunt copii ai personalului didactic (de predare şi
auxiliar) în activitate, pensionat sau decedat.
Taxa de înscriere nu se restituie, cu excepția cazului în care specializarea la care au
fost admiși nu se organizează.