© Centrul de Studii Europene
Facultatea de Drept- Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași
CONFIRMARE LOC
La semnarea contractului de studii, candidații declarați admiși la forma de învățământ cu
frecvență au obligația de a depune la dosar un extras de cont al titularului în vederea
efectuării operațiunilor de virament bancar care apar în perioada școlarizării (burse,
restituiri taxe,premii etc.). Dacă intervine o schimbare a datelor din extrasul de cont
depus la dosar, studentulare obligația să anunțe, în termen de 5 zile lucrătoare,
secretariatul facultății și să depună un nouextras de cont.În cazuri excepționale,
extrasul de cont poate fi adus până la începerea anului academic.
Candidaţii declaraţi admişi pe locurile finanţate de la buget au obligaţia de a depune
dosarul cu actele de studii în original(diploma de bacalaureat, diploma de licenţă
însoțită de Suplimentul la Diplomă sau adeverința delicență), de a semna Contractul de
studii şi de a achita taxa de înmatriculare (nu se restituie în cazul renunţării la
şcolarizare).În cazul neîndeplinirii obligațiilor mai sus enumerate, candidații vor fi
declarați respinși.
Candidaţii admişi pe locurile cu taxă au obligaţia să achite cel puţin 30% din taxa de
şcolarizare pentru semestrul I al anului universitar şi să semneze Contractul de studii.
După acest termen, candidaţiicare nu şi-au îndeplinit aceste obligaţii vor fi declaraţi
respinşi. Locurile eliberate de aceşti candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi care
îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă
sesiune.Aceștia trebuie să completeze, dacă este cazul, dosarul de înscriere cu diploma
debacalaureat, diploma de licenţă şi Suplimentul la Diplomă/Foaia matricolă în original,
încazul candidaților înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență sau, în copie
legalizatăpentru candidații admiși la învățământ cu frecvență redusă. În cazul în care
sunt admişi sau urmează deja un alt program de studii, vor trebui să depună la dosar
copii legalizate ale actelorde studii însoţite de adeverinţă care să ateste prezenţa
actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de învăţământ superior.În cazul
neîndeplinirii obligațiilor mai sus enumerate, candidații vor fi declarați
respinși.Candidaţilor admişi pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare,
aceasta fiindinclusă în taxa de şcolarizare.
Necompletarea dosarului de admitere, conform art. 51, 52, și 53, din vina exclusivă a
candidatului admis duce la pierderea locului şi laneînmatricularea la Universitatea
„Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.
Taxele de școlarizare se restituie, în cazul retragerii, astfel:
a) pentru candidaţii admişi în sesiunea din iulie: Candidaţilor admişi cu taxă care renunţă la
şcolarizare în termen de 5 (cinci) zilecalendaristice de la semnarea Contractului de
studii, li se va reţine 10% din taxa de şcolarizarepentru semestrul I. Dacă cererea de
retragere se va face după depăşirea termenului de 5 (cinci) zilecalendaristice de la
semnarea Contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiunide
admitere (vezi calendarul admiterii), candidaţilor li se va reţine 15% din taxa de
şcolarizare pentrusemestrul I. Celor care se retrag după începerea celei de a doua
sesiuni de admitere, dar înainte deînceperea anului universitar, li se va reţine 20% din
taxa de şcolarizare pentru semestrul I.
b) pentru candidaţii admişi în sesiunea din septembrie: Candidaţilor admişi cu taxă care
renunţă la şcolarizare în termen de 5 (cinci) zilecalendaristice de la semnarea
Contractului de studii li se va reţine 10% din taxa de şcolarizarepentru semestrul I. Dacă
cererea de retragere se va face după depăşirea termenului de 5 (cinci) zilecalendaristice
de la semnarea Contractului de studii, dar înainte de începerea anului universitar lise va
reţine 15% din taxa de şcolarizare pentru semestrul I.c) Candidaţilor admişi la
învăţământ cu frecvenţă care se retrag după începerea anuluiuniversitar nu li se mai
restituie taxa de şcolarizare prevăzută de facultate pentru confirmarealocului. În cazul
studenţilor înmatriculaţi la forma de învățământ cu frecvență redusă (IFR), în ceeace
priveşte restituirea taxelor după începerea anului universitar, se respectă
prevederileContractului de studii.
Taxa de școlarizare achitată de către candidați în vederea confirmării locurilor se restituie
integral în următoarele situații:
a) Candidatul admis cu taxă a ocupat, în urma redistribuirii, un loc la buget;
b) Candidatul nu a confirmat locul (deși a plătit prima tranșă din taxa de școlarizare);
c) Programul de studii pentru care a optat candidatul nu se organizează și nu
doreșteredistribuirea către un alt program.
Taxa de înscriere se restituie candidaților doar în cazul în care specializarea la care au fost
admiși nu se organizează.
PERIOADA de confirmare a locurilor:
TUR 1: 22-25 iulie 2025, interval orar 08:30-16:00
TUR 2: 28-29 iulie 2025, interval orar 08:30-16:00
Confirmarea locului presupune parcurgerea în termen și integral a următoarelor proceduri:
a) achitarea, după caz, a taxei de înmatriculare/tranșei din taxa de școlarizare (pentru
candidații admiși pe locuri cu taxă);
b) depunerea dosarului de concurs, fizic, cu toate documentele indicate;
c) semnarea contractului de studii.
Candidații admiși pe locurile cu taxă au obligația de a depune, conform calendarului stabilit
de facultate, dosarul cu actele de studii, de a semna contractul de studii și de a achita
cel puțin 30% din taxa de școlarizare pentru semestrul I al anului universitar. Acestora
nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare.
După acest termen, candidaţii care nu şi-au îndeplinit aceste obligaţii vor fi declaraţi
respinşi. Locurile eliberate de aceşti candidaţi vor fi ocupate de următorii candidaţi
care îndeplinesc condiţiile de admitere, sau vor fi scoase la concurs într-o nouă
sesiune. În cazul în care sunt admişi sau urmează deja un alt program de studii, vor
trebui să depună la dosar copii legalizate ale actelor de studii însoţite de adeverinţă
care să ateste prezenţa actelor de studii în original la altă facultate/instituţie de
învăţământ superior. Candidații admiși la un program de învățământ la distanță sau cu
frecvență redusă pot depune documentele în copie legalizată. În cazul neîndeplinirii
obligațiilor mai sus enumerate, candidații vor fi declarați respinși.